eCommerce WordPress Themes

Lavanda online – Lavanda din eter

Primul contact cu domeniul cultivării lavandei l-am avut din întamplare.

Mi-a atras atenția un articol „bombă”, cunoașteți genul, trejdemii de euro la hectar sau nu mai puțin de doojdemii, euroi mov crescând lanuri-lanuri din pământ. Mirific! În fine, n-a fost chiar rau, în orice trebuie să existe un pic de senzațional, și unde nu e, folosim imaginația. Cert e că a fost primul pas înainte de-a gugăli „cultura lavandei„. (asta e paragraful cu cele mai multe cuvinte argotice pe care l-am scris vreodată)

Am mai spus asta, rezultatele relevante găsite la acel moment au fost puține și de cele mai multe ori redundante. Cele mai multe articole în limba română despre lavandă repetau mereu aceleași informații.

Asta era prin 2013. Din fericire, situația s-a schimbat surprinzător în ultimii ani. Au apărut mai multe site-uri cu povești frumoase despre oamenii care cultivă lavanda. Bineînteles că s-au înmulțit și articolele senzaționale cu câștiguri uimitoare, dar acum le consider „sarea și piperul” acestui domeniu. Acum puteți găsi destul de multe informații, bogate și serioase, scrise de oameni implicați direct în cultura lavandei. De la bloguri, cum este al meu, la site-uri de prezentare a afacerii sau e-commerce, dar și platforme generaliste care prezintă informații sumare cu nelipsitul ingredient senzaționalist, comunitatea de informații mov s-a îmbogățit spectaculos.

Bloguri

E destul de greu să ții un blog. Trebuie sa scrii periodic, pe cât posibil și să te straăduiești să-ți păstrezi cititorii fideli. Blogurile sunt cele mai „vii” dintre toate formele de prezenta online. Din pacate acest segment nu este prea larg deși ar fi mare nevoie. Cu ajutorul lor oamenii iși spun mai ușor poveștile, își împărtășesc experiența personală, cu succese și esecuri, experiențe unice și de multe ori captivante.

  • Fabrica de mov – profit de ocazie ca să vă reamintesc de ce am început acest blog. Am vrut sa fie povestea unui început de la zero. Am încercat să-l fac să fie inspirațional și util, plin de informații valoroase. Fiind „viu”, informațiile se împrospătează, se îmbogațesc, se completează sau se corectează cu experiența mea, a autorului, dar și a celor care citesc și iși fac curaj să comenteze.
  • Lavanda de Bihor – un blog scris de oameni care se pricep și iubesc să vorbească despre lavandă. Pe domnul Vasile Cmeciu l-am cunoscut la una din întâlnirile noastre. Mi s-a parut un om entuziast și foarte atent la informațiile pe care le publică. Îi place să se documenteze și împărtășește generos.

Din păcate, alt blog nu știu. Nu spun că nu există ci doar că eu nu știu altele. Mai sunt bloguri interne ale unor site-uri de prezentare, dar cu activitate mai scăzută, cum ar fi cel al lui Tudor Panait, al Ancăi Serpar sau Lavanda Plant.

Site-uri de prezentare

Mulți lavandiști au avut curajul și priceperea să-și expună afacerea în site-uri web de prezentare. Cei mai mulți au făcut primul pas în online la un an sau mai mult după demararea afacerii. În ele puteți găsi tot felul de informații generale și particulare, din domeniu. Din păcate informațiile cu caracter generalist sunt destul de repetitive. Chiar dacă nu sunt bloguri sau site-uri de informare, acest tip de prezente online oferă de multe ori repere importante despre cultura lavandei și afacerile ce stau în spatele ei.

  • Lavanda de Romania este unul din cele mai cunoscute și promovate site-uri despre afacerile cu lavandă. Bine plasat pe motoarele de căutare și-a câștigat notorietatea datorită pioneratului în domeniu, dar și investițiilor importante în bani, timp și pasiune. E un site destul de complex și relativ actualizat cu informații. Are blog și magazin online.
  • Lavanda Lola al Ancăi Serpar este un site de prezentare, magazin online și blog, printre cele mai importante din Transilvania, în special în zona Clujului. Și ea oarecum pionier pe tărâmul lavandei și-a construit o reputație solidă. Cel mai interesant mi s-a părut demersul ei de a aduce o varietate foarte mare de soiuri de lavandă. Aproape pot spune ca are o mica grădină botanică a lavandei.
  • La Lavande este deocamdata în construcție dar știu din surse sigure că va fi grozav. Simona Măricean își spune poveștile ei despre lavandă (da, sunt mai multe și pare ca toate încep în Franța). Veți găsi unele din cele mai frumoase puneri în valoare a florilor de lavandă și, nu în ultimul rând, povestea Cerdacului cu Lavandă. Până atunci o gasiți pe Facebook (La Lavande și Cerdacul cu Lavanda) .

Magazine online sau E-commerce

Magazinele online sunt gândite și centrate pe vânzarea produselor obținute din lavandă. Uleiuri esențiale, decorațiuni sau produse cosmetice, chiar și ingrediente culinare, toate iși fac loc pe „rafturile” magazinelor online. Majoritatea vând producția proprie și la fiecare se vede priceperea și talentul în executarea lor.

  • Lavandessence este unul dintre cele mai frumoase magazine online cu produse din lavandă. Atenția pentru detalii și modul de ambalare a produselor, dar și calitatea (testată de mine) mă fac să mă gândesc la un magazin premium.
  • Lavanda Prahoveana este un bun exemplu de ce poate face un om determinat și autodidact. De profesie inginer electronist și telecomunicații, Nicolae Panait a învățat WordPress și detalii SEO pentru a-și pune în valoare produsele. A fost lansat în urmă cu doar cateva luni și am observat o evoluție continuă în ceea ce privește UX (user experience) și conținutul.
  • Maura Shop este un magazin online cu baza în regiunea Moldovei. Este administrat de o doamnă foarte drăguță și dispusă să vă sfătuiască cum să-i folosiți produsele cumpărate de la ea. Mie mi-a plăcut varietatea de material săditor pe care îl pune la dispoziție.
  • Mayie este „next level” al lui Tudor Panait. A creat un brand original pe care-l dezvoltă ingenios plecând de la experiența câștigată în cultura lavandei dar și a relațiilor puternice pe care le-a dezvoltat în domeniu. Iată că am pomenit de Tudor de 3 ori în acest articol, dar nu degeaba.

Atelierul de esente este deocamdata un proiect în dezvoltare și va deveni probabil prima platforma e-commerce din domeniul uleiurilor esențiale, platformă prin care producătorii români de esențe aromatice își vor putea valorifica produsele. Un proiect ambițios pe care e musai să-l urmărim pentru că se va putea constitui în soluția ideală pentru cei mai puțin dispuși să investească în propria platformă de comercializare online. Până la lansare îi puteți urmări și pe Facebook.

Concluzii și o propunere… două

Nu mi-am propus să numesc pe toată lumea. Sunt convins că am uitat pe mulți dintre cei ce contează în domeniu, dar nici nu am vrut sa fac un listing al tuturor prezențelor online cu lavandă.

Aceștia mi-au venit primii în minte și sunt poate cei care m-au inspirat în vreun fel. E loc și pentru alții și chiar vă rog să-i adăugați la comentarii, cu linkuri și mici descrieri așa cum am făcut eu mai sus. Exemplele pe care le voi găsi utile cititorilor mei, le voi trece mai sus în categoria potrivită sau, dacă sunt prea mulți, voi mai face un articol care să-l completeze pe acesta.

Ah… era să uit, nu mă supăr dacă se întâmplă un link exchange pe ici pe colo

Distribuie postarea:

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

2 comments

  • RADU

    Dupa cum stim cu totii, lavanda a devenit foarte populara in ultimii ani, astfel ca a crescut numarul celor care iubesc lavanda, dar si numarul celor care o cultiva. Pornind de la celebrul proverb romanesc: “Unde-s multi, puterea creste”, doi tineri aiudeni, au hotarat sa infiinteze o asociatie care sa vina in sprijinul cultivatorilor de lavanda din zona.

    Discutand cu cei care au avut infiintate deja mici plantatii de lavanda a aparut nevoia de extindere, asociere si reprezentare astfel, distilarea sa fie mai usoara si mai aproape de casa, comercializa mult mai usor si in cantitati mari, productia de floare sau ulei esential mult mai rentabila. Deja asociatia nostra numara peste 20 membrii care impreuna au depasit 10 ha cultivate.

    Reply
  • RADU

    Dupa cum stim cu totii, lavanda a devenit foarte populara in ultimii ani, astfel ca a crescut numarul celor care iubesc lavanda, dar si numarul celor care o cultiva. Pornind de la celebrul proverb romanesc: “Unde-s multi, puterea creste”, doi tineri aiudeni, au hotarat sa infiinteze o asociatie care sa vina in sprijinul cultivatorilor de lavanda din zona.

    Discutand cu cei care au avut infiintate deja mici plantatii de lavanda a aparut nevoia de extindere, asociere si reprezentare astfel, distilarea sa fie mai usoara si mai aproape de casa, comercializa mult mai usor si in cantitati mari, productia de floare sau ulei esential mult mai rentabila. Deja asociatia nostra numara peste 20 membrii care impreuna au depasit 10 ha cultivate.

    Reply

Add comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate